Wednesday, March 7, 2012

Tagasi Kuala Lumpuris

Jõudsime just natuke aega tagasi Kuala Lumpurisse. Reis pole veel päris läbi, aga hakkab sinnapoole suunduma - oleme esialgu 3 päeva siin ja siis ootab meid veel kevadine Rooma.
Eile õhtul lendasime Boholilt tagasi Manilasse. Eks ole siin juba igasuguseid asju nähtud ja harjutud, nii et Manila tundus juba tüki talutavam kui alguses, kuigi üks ütlemata ebameeldiv koht on ta sellegipoolest. Filipiinid on nüüdseks siis jälle ajalugu. Olen siin üsna kõvasti filipinosid ja Filipiine kritiseerinud, aga tegelikult on siiski hoolimata ääretult tülgastavatest Manilast ja Cebust Filipiinid üsna tore riik, peamiselt tänu oma fantastilisele loodusele, maalilisusele... ja üleüldisele lihtsusele. Neid on õnnistatud fantastilise geograafiaga ja nii palju paradiislikke saari pole vist maailmas ühelgi teisel riigil. Filipinod jah on nii ja naa - üldiselt ei arva siin nii mitte ainult mina vaid enamus Filipiinidel elavaid eurooplasi, et filipinod on laisad, uimased ja täiesti iseseisva mõtlemisvõimeta lapsemeelsed ullikesed, nii et Filipiinid tundub kohati tõesti nagu mingi lapsühiskond. Samas tuleb tunnistada, et oma lapsemeelsuse juures on nad siiski enamuses kõik väga nunnud ja sellised armsakesed, et ega neile kaua midagi väga pahaks panna ei saa. Kasuks tuleb lihtsalt mõtlemise ringi sättimine, et me ei ole siin Euroopas ja olles puhkusel peabki olema kõige jaoks rohkem aega ja pikemat meelt. Mina olen suutnud neile mitte nende uimasust pahaks panna, kuna mina ei pea nendega mingit äri ajama, küll aga karjus Jani nende peale pidevalt ja pildus meile lahedaid kommentaare stiilis "and I tell die blöde filipinos das ist bullshit you now aber die blöde filipinos you must tell six times...scheisse".
Nüüd igatahes siis taas Kuala Lumpur. Nüüd lennujaamast tulles hakkasime omale majutuskohta otsima, aga vihma hakkas kõvasti sadama ja läksime ühte kohvikusse varjule. Seal kohtasime ühte naljameest inglise kutti Manchesterist. No guess what, tüüp rääkis, et võttis end Manchesteris töölt lahti, et siia, Aasiasse kolida...nüüd on siis 2 nädalat siin kuskil olnud ja hakkab koju tagasi lendama, kuna esiteks, ta avastas, et siin on palav, ja teiseks, et siin on moskiitod. Talle nimelt kumbki ei sobi eriti. Naljanina, enne ei teadnud siis, et olles ekvaatorist mõnesaja kilomeetri kaugusel troopilises kliimas ja madalal kõrgusel on ilmselgelt väljas enamasti palav? Ta näitas ahastusega enda sääsekublasid ja ma kibelesin teda kangesti valgustama selles osas, et siin ei ole mitte ainult moskiitod vaid lisaks ka kirbud, prussakad ja sisalikud igas võimalikus kohas, lisaks võimalikud toidumürgitused, päikesepõletused ja muud hädad, aga õnneks suutsin end ohjeldada. Ei ole ainult mitte filipinod ullikesed. Me soovitasime tal Hiinasse minna, seal peaks praegu veel üsna jahe olema :P Kahju, et ei taibanud Põhja-Koread pakkuda.