Tuesday, January 14, 2020

Poodud Barbied

Eile jäi kirjutamine vahele, täna tuleb seega viga parandada. Olen ikka veel Lõuna-Keralas, Varkalas, homme viimast päeva veel. Tegu on nn rannapuhkuse sihtkohaga, aga tyypiliselt mulle pole ma veel randa jõudnudki 😀 Või noh, olen, aga ainult jalutamiseks. Jalutanud olen siin igal pool kymnete kilomeetrite kaupa.
Aga esmalt siis apteek. Mul oli tykk tegu, et leida korralik apteek - siin on muidu kõik kohad täis igasugu ajurveeda, jooga, reiki, tantra jne shoppe, osad reklaamivad end ka apteegina. Yldse kui siin ringi käia, siis on iga tänaval kohatud tyyp mingi hull guru oma sõnul - kes teeb tantristlikku sexi, kes nälgimislaagrit, kes mingit ajurveeda värki, vaimse puhastumise laagrit, kalliskividega vähi ravimist  ja no igasugu asju. Turistid massidena tulevad ja usuvadki ja maksavad hullu raha mingi suvalise workshopi eest, mida võiks vabalt kodus teha ja mis siin on lihtsalt rumalatelt raha ära võtmiseks. Aga leidsin lõpuks apteegi. Sees meeldiv tytarlaps, seletan ära, mis viga on, et rohtu vaja kurgule ja köhale. Selle peale tytarlaps vahtis veits aega nõutult ringi ja siis hakkas kellelegi helistama, ilmselt oma ylemusele - kirjeldas telefonis, mis mul viga on, seepeale see helistatav isik juhendas teda, mis rohu ta kust leiab ja milleks see on. Ise ta ei teadnud yldse midagi, mis rohtu võiks anda ja kust seda leida. No lõpuks juhendamise peale leidis ta yles köhasiirupi, seda nyyd võtangi eilsest saadik. Nats nagu on parem kyll.
Edasi tempel, see, mis pidi 2000 aastat vana olema. Sammusin rahulikult sinnapoole, kui hakkas nali, et möödasõitvad rikshamehed ikka muudkui kysisid, et kas templisse minek? Mina vastu, et jaa ikka. Selle peale tuli kohe, et aaaaa....aaaga tempel on täna kinni!!! Olin nii õnnelik, et lõpuks ometi jälle seda lolli juttu kuulen, muidu hakkasin juba arvama, et Indiaga on midagi juhtunud - siiani polnud nende sõnul veel midagi kinni, maha põlenud või kosmosesse kolinud. Rõõm näha, et Indias toimivad asjad jätkuvalt normaalselt. Muidugi oli tempel avatud nagu ikka. Mingit erilist vaimustust see ehitis ise minus ei tekitanud, kyll aga avaldas mulle väga muljet yks templi õuel olev puu, mille otsa oli yles poodud terve hunnik nukke...nagu Barbied, rippusid kaelapidi puu otsas. Pyydsin kysida, mis värk sellega on, aga seal olid ainult mingid vanad naised, kes ei rääkinud sõnagi englishit. Eks ma googeldan millalgi. Suht õõvastav vaatepilt igatahes. Lisaks jalutasin igat pidi läbi Varkala linna, käisin turul, lobisesin kohalikega, kes mingit mõistlikku juttu taipasid rääkida...mul siin kõrval oleva hotelli omanik on väga meeldiv vanem härra päris põhjast, Kashmirist, ta on nimelt vahepeal palju aastaid Norras elanud, kuna oli norralannaga abielus, seega ta teab täpselt Eestit ja meie regiooni. Homme mul siin viimane päev, lubasin minna ta juurde teed jooma homme. Ta päris vana juba, aga väga kõbus.
Täna võtsin ette pikema matka mööda mere äärt põhja poole, käisin läbi kohalike kalurikylade, nägin nende igapäevatööd, lobisesin siin-seal paar sõna rahvaga...kõik ju tahavad teada, kes ja kust ja miks jne. Siin muidu on turiste kyll, aga valdav enamus neist istub oma ajurveeda-nälgimis-puhastuslaagrites või lihtsalt kokteilitab ranna ääres baarides, keegi ei viitsi eriti mujal ringi vaadata. Sattusin igale poole eraldatud kyladesse jne. Yhes kohas hakkasin just parasjagu põõsasse pissile minema, kui tuli mingi kohalik võrrimees ja ytles, et kuule ära siin kyll tee pealt kuskile mine, siin on myrgised maod igal pool. Mul oli pissihäda kohe mitmeks tunniks läinud 😀 Samuti sattusin yhte randa, kui oli selline hõredama võsa laadne mets lähedal, ja selgus, et see on selline koht, kus kohalik noorus käib salaja võsas miilustamas. Ametlikult ju siin ei tohi enne abielu vastassooga mingit tegemist olla, aga eks nad ikka pyyavad ja võsaalused oli musitavaid noori täis, koolikotid seljas...ju nad siis kooli mineku asemel hiilisid sinna randa vahepeal. Kohalikega olen siin nats veel vestelnud neil teemadel, ytlevad kõik, et ajad on muutumas siin ka, lääne kultuur tuleb peale jne. Suht terve päev läkski mul täna oma ekspeditsiooni peale, õhtul käisin yhe kohaliku papi tagasihoidlikus restos söömas ja lobisesime nats, ta kurtis ka, et kehvasti läheb, see aasta kuidagi erakordselt vähe turiste. Lähen talle meeleheaks homme ka sinna.
Nyyd aga mõned pildid mu avastusretkedelt ja siis tuttu.











2 comments:

  1. The main deity in this temple is Lord Vishnu. It has some fascinating things to see like a tree with hanging dolls - which is believed to be hung by believers who believes by doing so will conceive a baby.
    Saan aru, et sa ei riputanud sinna midagi? :p

    ReplyDelete