Saturday, April 13, 2013

Pradaland

Kuulsime just uudist, et Balil toimus täna kohaliku Indoneesia lennufirma Lion Air lennukiga õnnetus, lennuk maandus maandumisrajast mööda või ei jõudnudki selleni, maandus merre ja läks pooleks. Esialgu vist ei ole teada, et hukkunuid oleks, aga päris palju inimesi on vigastatud ja haiglas. Üsna õudne on tegelikult mõelda, et alles mõned päevad tagasi me lendasime samale lennuväljale ja samalt lennuväljalt, mitmeid kordi, lisaks oleme ka sellesama Lion Airiga lennanud siin mitu otsa. Gabrieli arvates see muidugi tõestab tema pointi, et Indoneesia lihtsalt ei olegi mingi normaalne riik, kus ringi liikuda. Mina seda päris ei arva, eks juhtub ikka vahel igal pool, aga jah, Indoneesias paraku sagedamini kui mujal. Siin kohalikest uudistest alles üleeile kuulsin, et mingi laev läks ka Indoneesias Java saare lähedal põhja, laevadega pidavat neil isegi veel kehvemad lood olema kui lennukitega. Selle Lion Airiga lendasime ka just äsja Singapuri...jumal tänatud, et see õnnetus oli nüüd ja mitte varem, oleks vist lendamata jäänud.
Aga õnneks on meie lendamised Indoneesia lennufirmadega selleks korraks lennatud. Sõitsime täna bussiga vahelduseks Singapurist Kuala Lumpurisse, see on selline 5-tunnine väike bussisõit, et oleks siiski veidi vaheldust Singapurile enne kojusõitu ja mis seal salata, Lumpuris on kõvasti odavam ka. Olime oma Singapuri-eluga juba nii ära harjunud, nüüd ma tean täpselt, mida tundsid ja mõtlesid vast veel mõned aastad tagasi Tallinnas käivad Soome turistid - kõik on nii räpane ja vaene ja nii arengumaa, aga nii kuradi odav :P Olgugi, et Kuala Lumpur on tegelikult üsnagi viisakas ja OK linn, tundub see peale pikemat Singapuris viibimist ikka päris urkana. Singapuriga on see teema, et seal saab sisuliselt iga asja eest trahvi, keelatud on näiteks tänavatel söömine ja joomine, suitsetamine, prahi maha viskamine jne, ja inimesed tõepoolest ei teegi selliseid asju ja kogu linn on puhas ja läigib. No hea küll, Little Indias jah on natukene ikka rämpsu ka, aga arvestades seda, et seal elavad hindud, on ka see piirkond kaugelt puhtam kui arvata võiks. Lumpuris aga vedeleb prügi igal pool ja see ei huvita kedagi. Ega meidki huvitaks, aga see kontrast Singapuriga on lihtsalt nii terav. Ja teine asi on hinnad - praegu tunduvad meile siin kõik asjad kangesti odavad ja noh, Singapuriga võrreldes ongi kõik ca 3 korda odavam. Homme kohe shoppama :D Eelmine aasta juba enne kojuminekut Lumpuris hangisime, aga nüüd on tunne teine - enam ei ole turistitunnet vaid selline pooleldi kohaliku, pooleldi singapurlase tunne.
Ööbime siin chinatowni lähedal ja terve see kvartal täitub õhtul meeletu tänavaturuga, kus müüakse kõikvõimalikku hiina võltskaupa, kõik väikeste usinate töökate hiina kätega ja ilmselt ka lapstööjõu abil valmis tehtud, siit saab osta absoluutselt kõike alates Armani aluspükstest ja lõpetades pagan teab millega. Prada kotid ja Gucci kellad, Armani ülikonnad ja Dolce and Gabbana parfüümid ja Versace sokid...kõik vuhvel loomulikult. Ristisin mõttes selle linnajao Pradaland´iks, kuna Pradat paistab siin kõige rohkem olevat.